Všeobecné obchodní podmínky

Článek 1 – Definice
V těchto podmínkách se rozumí:

Doba na rozmyšlenou: lhůta, ve které může spotřebitel využít své právo na odstoupení od smlouvy;
Spotřebitel: fyzická osoba, která nejedná v rámci své obchodní nebo podnikatelské činnosti a uzavírá smlouvu na dálku s podnikatelem;
Den: kalendářní den;
Smlouva na dobu neurčitou: smlouva na dálku týkající se série výrobků a/nebo služeb, jejichž dodávka a/nebo odběr je rozložen v čase;
Trvalý nosič dat: jakýkoli prostředek, který umožňuje spotřebiteli nebo podnikateli uchovat informace, které jsou určeny jemu osobně, způsobem umožňujícím jejich budoucí vyhledání a nezměněnou reprodukci uchovaných informací;
Právo na odstoupení od smlouvy: možnost spotřebitele odstoupit od smlouvy na dálku ve lhůtě pro rozmyšlenou;
Podnikatel: fyzická nebo právnická osoba, která nabízí výrobky a/nebo služby spotřebitelům na dálku;
Smlouva uzavřená na dálku: smlouva, která je uzavřena v rámci systému organizovaného podnikatelem pro prodej výrobků a/nebo služeb na dálku, kdy až do uzavření smlouvy je výhradně využíváno jednoho nebo více prostředků komunikace na dálku;
Prostředek komunikace na dálku: prostředek, který může být použit k uzavření smlouvy, aniž by spotřebitel a podnikatel byli současně fyzicky přítomni na tomtéž místě;
Všeobecné obchodní podmínky: tyto všeobecné obchodní podmínky podnikatele.

Článek 2 – Identita podnikatele
[NÁZEV SPOLEČNOSTI]
[ULICE] [ČÍSLO POPISNÉ], [PSČ] [MĚSTO]
E-mailová adresa: [E-MAILOVÁ ADRESA]
Číslo v obchodním rejstříku (KvK): 98324616
DIČ (Identifikační číslo pro DPH): [ČÍSLO DPH]


Článek 3 – Použitelnost
Tyto všeobecné obchodní podmínky se vztahují na každou nabídku podnikatele a na každou smlouvu uzavřenou na dálku a každou objednávku mezi podnikatelem a spotřebitelem.

Před uzavřením smlouvy na dálku bude spotřebiteli zpřístupněn text těchto všeobecných obchodních podmínek. Pokud to není rozumně možné, bude před uzavřením smlouvy na dálku uvedeno, kde lze seznámit se s obchodními podmínkami u podnikatele, a že mu budou na žádost neprodleně a bezplatně zaslány.

Pokud je smlouva na dálku uzavírána elektronicky, může být – odchylně od předchozího odstavce – text těchto všeobecných podmínek spotřebiteli zpřístupněn elektronicky tak, aby si jej mohl jednoduše uložit na trvalý nosič dat. Pokud to není rozumně možné, bude před uzavřením smlouvy na dálku uvedeno, kde je možné se s podmínkami seznámit elektronicky a že mu budou na žádost elektronicky nebo jiným způsobem bezplatně zaslány.

V případě, že se kromě těchto všeobecných podmínek uplatňují také specifické podmínky pro produkty nebo služby, platí obdobně druhý a třetí odstavec, a v případě rozporu se může spotřebitel vždy odvolat na ustanovení, které je pro něj nejvýhodnější.

Pokud by některé ustanovení těchto všeobecných podmínek bylo zcela nebo částečně neplatné nebo zrušeno, zůstává smlouva a zbytek podmínek v platnosti a dané ustanovení bude nahrazeno novým, které co nejvíce odpovídá původnímu významu.

Situace, které nejsou těmito podmínkami upraveny, je třeba posuzovat „v duchu“ těchto podmínek.

Nejasnosti ohledně výkladu nebo obsahu jednoho či více ustanovení těchto podmínek je třeba vykládat „v duchu“ těchto všeobecných obchodních podmínek.


Článek 4 – Nabídka
Pokud má nabídka omezenou dobu platnosti nebo je vázána na podmínky, bude to v nabídce výslovně uvedeno.

Nabídka je nezávazná. Podnikatel je oprávněn nabídku měnit a upravovat.

Nabídka obsahuje úplný a přesný popis nabízených produktů a/nebo služeb. Popis je dostatečně podrobný, aby umožnil spotřebiteli správně posoudit nabídku. Pokud podnikatel používá obrázky, jedná se o věrné vyobrazení nabízených produktů a/nebo služeb. Zjevné chyby nebo omyly

Zjevné chyby v nabídce podnikatele nezavazují.
Veškeré obrázky, specifikace a údaje uvedené v nabídce jsou pouze orientační a nemohou být důvodem pro nárok na náhradu škody nebo zrušení smlouvy.
Obrázky produktů jsou věrným zobrazením nabízených výrobků. Podnikatel však nemůže zaručit, že zobrazené barvy přesně odpovídají skutečným barvám produktů.

Každá nabídka obsahuje takové informace, aby bylo pro spotřebitele jasné, jaká práva a povinnosti jsou s přijetím nabídky spojeny. To se týká zejména:

  • ceny včetně daní;

  • případných nákladů na dopravu;

  • způsobu, jakým bude smlouva uzavřena, a jaké kroky jsou k tomu zapotřebí;

  • toho, zda se na smlouvu vztahuje právo na odstoupení;

  • způsobu platby, dodání a provedení smlouvy;

  • lhůty pro přijetí nabídky, nebo doby, po kterou podnikatel cenu garantuje;

  • výše poplatků za komunikaci na dálku, pokud se liší od základní sazby běžného komunikačního prostředku;

  • toho, zda bude smlouva po uzavření archivována a zda a jak ji bude mít spotřebitel k dispozici;

  • způsobu, jakým může spotřebitel před uzavřením smlouvy zkontrolovat a případně opravit své údaje;

  • jazyků, ve kterých lze smlouvu uzavřít kromě nizozemštiny;

  • etických kodexů, které podnikatel dodržuje, a způsobu, jakým je může spotřebitel elektronicky získat;

  • minimální doby trvání smlouvy na dálku v případě smlouvy na dobu určitou.
    Volitelně: dostupné velikosti, barvy, typy materiálů.


Článek 5 – Smlouva
Smlouva vzniká – s výhradou ustanovení odstavce 4 – v okamžiku přijetí nabídky spotřebitelem a splnění stanovených podmínek.

Pokud spotřebitel přijme nabídku elektronicky, podnikatel neprodleně elektronicky potvrdí přijetí nabídky. Dokud toto přijetí není potvrzeno, může spotřebitel od smlouvy odstoupit.

Pokud je smlouva uzavírána elektronicky, podnikatel přijme vhodná technická a organizační opatření k zabezpečení přenosu dat a zajistí bezpečné internetové prostředí. Pokud může spotřebitel platit elektronicky, podnikatel přijme odpovídající bezpečnostní opatření.

Podnikatel je oprávněn – v rámci zákonných možností – zjistit, zda spotřebitel může dostát svým platebním povinnostem, a také si ověřit všechny skutečnosti, které jsou důležité pro odpovědné uzavření smlouvy na dálku. Pokud má podnikatel na základě tohoto průzkumu oprávněné důvody smlouvu neuzavřít, je oprávněn objednávku nebo žádost odmítnout s odůvodněním, nebo k jejímu plnění stanovit zvláštní podmínky.

Podnikatel poskytne spotřebiteli spolu s produktem nebo službou následující informace, písemně nebo takovým způsobem, aby si je spotřebitel mohl snadno uložit na trvalý nosič dat:
a. návštěvní adresu provozovny podnikatele, na kterou se spotřebitel může obracet s reklamacemi;
b. podmínky a způsob, jakým může spotřebitel uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy, případně jasné sdělení o vyloučení tohoto práva;
c. informace o záruce a dostupném poprodejním servisu;
d. údaje uvedené v článku 4 odst. 3 těchto podmínek, pokud již nebyly spotřebiteli poskytnuty před uzavřením smlouvy;
e. podmínky ukončení smlouvy, pokud je uzavřena na dobu delší než jeden rok nebo na dobu neurčitou.

V případě smlouvy na dobu určitou platí výše uvedené pouze pro první dodání.

Každá smlouva je uzavřena s odkládací podmínkou dostupnosti příslušného produktu.

Článek 6 – Právo na odstoupení od smlouvy

Při nákupu produktů má spotřebitel možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu během 14 dnů. Tato lhůta pro rozmyšlení začíná běžet dnem následujícím po převzetí produktu spotřebitelem nebo jím předem určenou a podnikateli oznámenou osobou.

Během této lhůty musí spotřebitel s produktem a obalem zacházet opatrně. Produkt rozbalí nebo použije pouze v nezbytné míře k posouzení, zda si jej přeje ponechat. Pokud se rozhodne využít právo na odstoupení, vrátí produkt spolu se všemi dodanými doplňky a – pokud je to rozumně možné – v původním stavu a obalu, a to v souladu s rozumnými a srozumitelnými pokyny podnikatele.

Pokud chce spotřebitel využít své právo na odstoupení, je povinen to podnikateli oznámit do 14 dnů od převzetí produktu. Toto oznámení může být učiněno písemně nebo e-mailem.

Po oznámení odstoupení je spotřebitel povinen vrátit produkt do 14 dnů. Musí přitom prokázat, že byl produkt odeslán včas – například dokladem o odeslání.

Pokud spotřebitel po uplynutí lhůt uvedených v odstavci 2 a 3 neoznámí odstoupení nebo produkt nepředá zpět podnikateli, je nákup považován za závazný.


Článek 7 – Náklady v případě odstoupení

Pokud spotřebitel využije své právo na odstoupení, nese náklady na vrácení produktu sám.

Pokud spotřebitel již zaplatil, podnikatel vrátí uhrazenou částku co nejdříve, nejpozději však do 14 dnů od oznámení odstoupení. Podmínkou je, že podnikatel již produkt obdržel zpět nebo že bylo předloženo průkazné potvrzení o úplném vrácení zboží.


Článek 8 – Výjimky z práva na odstoupení od smlouvy

Podnikatel může vyloučit právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy u produktů popsaných v odstavcích 2 a 3. Výjimky jsou přípustné pouze tehdy, pokud byly jasně uvedeny v nabídce, případně včas před uzavřením smlouvy.

Výjimka z práva na odstoupení je možná pouze u těchto produktů:
a. které byly vyrobeny podle specifikací spotřebitele;
b. které mají osobní charakter;
c. které kvůli své povaze nelze vrátit;
d. které rychle podléhají zkáze nebo stárnutí;
e. jejichž cena závisí na výkyvech finančního trhu, které podnikatel nemůže ovlivnit;
f. jednotlivé noviny a časopisy;
g. audio a video nahrávky a počítačový software, pokud byl porušen jejich originální obal;
h. hygienické výrobky, u kterých byl porušen obal spotřebitelem.

Výjimka z práva na odstoupení je rovněž možná u služeb:
a. týkajících se ubytování, dopravy, stravování nebo volnočasových aktivit, které mají být poskytnuty v konkrétní den nebo během určitého období;
b. jejichž poskytování bylo se souhlasem spotřebitele zahájeno před uplynutím lhůty pro odstoupení;
c. týkajících se sázek a loterií.

Článek 9 – Cena

Během doby platnosti uvedené v nabídce nebudou ceny nabízených produktů a/nebo služeb zvyšovány, s výjimkou změn cen v důsledku změn sazby DPH.

Odchylně od předchozího odstavce může podnikatel nabízet produkty nebo služby, jejichž cena závisí na výkyvech finančního trhu, které podnikatel nemůže ovlivnit, s proměnlivými cenami. Tato závislost na výkyvech a skutečnost, že uvedené ceny jsou orientační, bude v nabídce výslovně uvedena.

Zvýšení ceny do 3 měsíců po uzavření smlouvy je přípustné pouze tehdy, pokud je důsledkem právních předpisů nebo nařízení.

Zvýšení ceny od 3 měsíců po uzavření smlouvy je přípustné pouze tehdy, pokud to podnikatel sjednal a:
a. je to důsledkem právních předpisů nebo nařízení; nebo
b. spotřebitel má právo smlouvu ukončit ke dni, kdy zvýšení ceny vstoupí v platnost.

Uvedené ceny produktů nebo služeb jsou včetně DPH.

Veškeré ceny jsou uvedeny s výhradou tiskových a typografických chyb. Za důsledky takových chyb nenese podnikatel odpovědnost. V případě tiskových chyb není podnikatel povinen dodat produkt za chybnou (nižší) cenu.


Článek 10 – Shoda a záruka

Podnikatel zaručuje, že produkty a/nebo služby odpovídají smlouvě, specifikacím uvedeným v nabídce, běžným požadavkům na kvalitu a použitelnost, a platným právním předpisům nebo úředním nařízením platným ke dni uzavření smlouvy. Pokud je dohodnuto, podnikatel také zaručuje, že produkt je vhodný pro jiné než běžné použití.

Záruka poskytnutá podnikatelem, výrobcem nebo dovozcem nemá vliv na zákonná práva a nároky spotřebitele vyplývající ze smlouvy vůči podnikateli.

Případné vady nebo nesprávně dodané produkty musí být podnikateli oznámeny písemně do 14 dnů od doručení. Produkty je nutné vrátit v původním obalu a v novém (nepoužitém) stavu.

Záruční doba podnikatele odpovídá záruční době výrobce. Podnikatel však nikdy neodpovídá za konečnou vhodnost produktů pro individuální použití spotřebitelem ani za případné rady ohledně použití či aplikace produktů.

Záruka se nevztahuje na případy, kdy:

  • Spotřebitel produkt sám opravil a/nebo upravil, nebo jej nechal opravit/upravit třetí osobou;

  • Produkty byly vystaveny abnormálním podmínkám, nesprávně používány nebo byly v rozporu s pokyny podnikatele či informacemi na obalu;

  • Vada vznikla zcela nebo částečně v důsledku právních předpisů týkajících se povahy nebo kvality použitých materiálů.


Článek 11 – Dodání a provedení

Podnikatel bude při přijímání a vyřizování objednávek produktů postupovat s nejvyšší možnou péčí.

Místem dodání je adresa, kterou spotřebitel sdělil podnikateli.

S ohledem na článek 4 těchto podmínek podnikatel vyřídí přijaté objednávky co nejdříve, nejpozději však do 30 dnů, pokud se spotřebitel nesmířil s delší dodací lhůtou. Pokud dojde ke zpoždění dodávky nebo je objednávku možné splnit jen částečně, bude spotřebitel o této skutečnosti informován nejpozději do 30 dnů od zadání objednávky. V takovém případě má spotřebitel právo smlouvu bezplatně zrušit a má nárok na případnou náhradu škody.

V případě odstoupení podle předchozího odstavce vrátí podnikatel zaplacenou částku co nejdříve, nejpozději do 14 dnů po zrušení smlouvy.

Pokud není možné dodat objednaný produkt, podnikatel se zavazuje nabídnout náhradní zboží. Nejpozději při dodání bude jasně a srozumitelně uvedeno, že se jedná o náhradní produkt. U náhradních produktů nelze vyloučit právo na odstoupení. Náklady na případné vrácení nese podnikatel.

Riziko poškození nebo ztráty produktů nese podnikatel až do okamžiku jejich doručení spotřebiteli nebo jím určené a podnikateli oznámené osobě, pokud není výslovně dohodnuto jinak.

Článek 12 – Dlouhodobé smlouvy: doba trvání, výpověď a prodloužení

Výpověď
Spotřebitel může smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou, která se týká pravidelného dodávání produktů (včetně elektřiny) nebo služeb, kdykoliv vypovědět s dodržením dohodnutých pravidel výpovědi a výpovědní lhůty nejvýše jednoho měsíce.

Spotřebitel může smlouvu uzavřenou na dobu určitou, která se týká pravidelného dodávání produktů (včetně elektřiny) nebo služeb, kdykoliv vypovědět ke konci sjednané doby s dodržením dohodnutých pravidel výpovědi a výpovědní lhůty nejvýše jednoho měsíce.

Spotřebitel může výše uvedené smlouvy:

  • kdykoliv vypovědět a není omezen na výpověď pouze k určitému času nebo období;

  • vypovědět stejným způsobem, jakým byla smlouva uzavřena;

  • vypovědět s výpovědní lhůtou stejnou, jakou si podnikatel sám sjednal.

Prodloužení
Smlouva uzavřená na dobu určitou, která se týká pravidelného dodávání produktů (včetně elektřiny) nebo služeb, nesmí být automaticky prodlužována nebo obnovována na dobu určitou bez výslovného souhlasu.

Výjimkou je smlouva uzavřená na dobu určitou týkající se pravidelného dodávání denního, zpravodajského a týdenního tisku, která může být automaticky prodloužena na dobu maximálně tří měsíců, pokud spotřebitel může tuto prodlouženou smlouvu vypovědět ke konci prodloužení s výpovědní lhůtou nejvýše jednoho měsíce.

Smlouva uzavřená na dobu určitou týkající se pravidelného dodávání produktů nebo služeb může být automaticky prodloužena na dobu neurčitou pouze tehdy, pokud spotřebitel může smlouvu kdykoliv vypovědět s výpovědní lhůtou nejvýše jednoho měsíce, a s výpovědní lhůtou nejvýše tří měsíců v případě pravidelného, ale méně než měsíčního dodávání denního, zpravodajského a týdenního tisku.

Smlouva na dobu určitou na pravidelné zkušební dodávání denního, zpravodajského a týdenního tisku (zkušební nebo úvodní předplatné) se automaticky neprodlouží a automaticky skončí po uplynutí zkušební doby.

Doba trvání
Pokud má smlouva dobu trvání delší než jeden rok, může ji spotřebitel po uplynutí jednoho roku kdykoliv vypovědět s výpovědní lhůtou nejvýše jednoho měsíce, pokud rozumnost a spravedlnost nebrání výpovědi před uplynutím sjednané doby.


Článek 13 – Platby

Pokud není dohodnuto jinak, musí být částky, které spotřebitel dluží, uhrazeny do 7 pracovních dnů od začátku doby na rozmyšlenou, jak je uvedeno v článku 6, odst. 1. V případě smlouvy o poskytování služby tato lhůta začíná běžet od obdržení potvrzení o smlouvě spotřebitelem.

Spotřebitel má povinnost neprodleně oznámit podnikateli jakékoli nesrovnalosti v poskytnutých nebo uvedených platebních údajích.

V případě prodlení s platbou má podnikatel, s výhradou zákonných omezení, právo účtovat spotřebiteli předem oznámené přiměřené náklady.


Článek 14 – Řešení stížností

Stížnosti na plnění smlouvy musí být podány podnikateli písemně, úplně a jasně popsány do 7 dnů poté, co spotřebitel zjistil vady.

Podnikatel odpoví na stížnosti do 14 dnů ode dne jejich obdržení. Pokud stížnost vyžaduje delší dobu k vyřízení, podnikatel do 14 dnů potvrdí její přijetí a sdělí spotřebiteli, kdy může očekávat podrobnější odpověď.

Pokud nelze stížnost vyřešit dohodou, vzniká spor, který podléhá řešení podle příslušného sporného řízení.

Stížnost nezastavuje povinnosti podnikatele, pokud podnikatel písemně nesdělí jinak.

Pokud podnikatel uzná stížnost jako oprávněnou, podnikatel podle svého výběru bezplatně vymění nebo opraví dodané produkty.


Článek 15 – Řešení sporů

Na smlouvy mezi podnikatelem a spotřebitelem, kterých se tyto všeobecné obchodní podmínky týkají, se výlučně vztahuje nizozemské právo, i pokud spotřebitel žije v zahraničí.